۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

جواد هیئت یکی از دشمنان ایرانزمین را بهتر بشناسیم

دکتر جواد هیئت 85 ساله (دکتر در طب)، فرزند علی هیئت، رئیس سابق دیوان کشور شاهنشاهی، در سال ۱۳۰۴ در تبریز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه و دوسال اول رشته پزشکی را در ایران گذراند اما ناگهان به استانبول رفت و پس از اخذ دکترای پزشکی، دوره تخصصی جراحی را در استانبول و پاریس به پایان رساند و در سال ۱۳۳۱ به ایران بازگشت .
علی هیئت (پدر جواد هیئت) تا سال 1335 یعنی تا سن 72 سالگی  در دستگاه  حکومت پهلوی بود و در همین سال به علت ناتوانی جسمی و بیماری بازنشسته شد و در سال 1344 درگذشت . شاید علی هیئت تنها کارمند دستگاه شاهنشاهی بود که تا سن 72 سالگی در خدمت حکومت بود ولی هیچکس فکرش را نمیکرد که حکوت مار درآستین پرورانده.

جواد هیئت (پزشک) یکی از چهره‌های شناخته شده و در عین حال مرموز سیاسی است. او مدتی است که رحل اقامت در باکو افکنده و اقداماتی علیه ملت ایران بخصوص مردم آذربایجان ایران انجام می‌دهد. از جملة‌ اقدامات وی علیه مردم آذربایجان، حمایت از بیگانه‌گرایانی است که در جهت تضعیف وحدت‌ ملی و ایجاد ذهنیت قومی در میان مردم ایران و برای ایجاد تفرقه و اغتشاش و ویرانگری در آذربایجان و تهران فعال هستند. جواد هیئت ارتباط نزدیکی با خاندان حاکم بر ایران شمالی (شیخ نشین علی ‌اف‌ ها) دارد. وی از حمایت حیدرعلی‌اف (دیکتاتور سابق و مأمور ارشد ک . گ . ب) برخوردار بود، به نحوی که تصویر جواد هیئت درکتابهای درسی رژیم باکو نیز درج شده است.

جواد هیئت که اکنون مراحل پایانی روزگار خود را در باکو و در ویلای اهدایی حاکمیت ضدازادی علی‌اف‌ها سپری می‌کند، چهرة ویژه‌ای است.

وی در زمان حکومت محمدرضا پهلوی در ایران، یکی از چهره‌های مورد اعتماد رژیم و رییس بیمارستان شهربانی در تهران بوده است. بیمارستان شهربانی، نقش خاصی در امنیت رژیم پهلوی داشت، و کلیة مبارزان سیاسی ایرانزمین که بر اثر شکنجه یا در درگیریهای مسلحانه با مأموران رژیم زخمی می‌شدند، در این بیمارستان تحت مداوا، حفاظت و بازجویی قرار می‌گرفتند.

جواد هیئت با امیرعباس هویدا (نخست‌وزیرشاه) نیز ارتباط داشت. علاوه بر این، برخی دیگر از برادران وی، از مقامات رژیم پهلوی بوده و در عین حال خود وی عضو سازمان فراماسونری نیز بوده است.در کتاب « فراماسونرها، روتارین‌ها و لاینزهای ایران» که در سال 1377 توسط « انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی» ( به عنوان یک مرکز رسمی) چاپ شده، در صفحات 489 و 696 نام جواد هیئت جزو فراماسونرها آمده است.جواد هیئت در همان زمان که در بیمارستان شهربانی رژیم پهلوی در تهران مشغول فعالیت بوده، ریاست انجمن دوستی ایران و ترکیه را نیز برعهده داشته است و همزمان با جریان شوروی‌گرا نیز در زمان شاه مرتبط بوده است. در آن روزگار، دولت شوروی به شدت تلاش می‌کرد که از «استاد سید محمد حسین شهریار» در راستای پیشبرد اهداف خود در آذربایجان ایران استفاده کند. در آن زمان «حیدرعلی‌اف»، مدیریت سازماندهی و گسترش جریان وابسته به شوروی را در آذربایجان ایران برعهده داشت. در این زمان با طرح‌ریزی دولت شوروی، عده‌ای از شاعران کمونیست باکو مأمور شدند که اشعاری خطاب به «شهریار» بسرایند و «شهریار» را تحت تأثیر قرار دهند. در داخل کشور نیز افرادی مانند «بولود قره‌چورلو (سهند)»، که از افراد مرتبط با سفارت شوروی بود و با کمک سفارت، کارگاه تریکوبافی در تهران دایر کرده بود، شعر مفصلی برای «شهریار» نوشت و در این شعر به خاطر اینکه شهریار اشعارش را به زبان فارسی می‌سراید، شهریار را به عنوان کسی که روغن به چراغ بیگانه می‌ریزد، خطاب کرد. استاد شهریار نیز در پاسخ به وی «سهندیه» را سرود که در اغلب ابیات تعریض‌های گزنده‌ای به وی دارد. در هر حال سهند و جواد هیئت با هماهنگی هم و در قالب دوستی، با شهریار ارتباط یافتند و هیئت، شهریار را به مدت چند ماه به عنوان مهمان به تهران برد، اما نتوانست شهریار را تحت تأثیر قرار بدهد.

همانگونه که گذشت، علی‌رغم اینکه دولت‌های متعدد طی دهه‌های اخیر در ترکیه روی کار آمده، از لائیک‌ها تا اسلامگرایان، «جواد هیئت» با محافل ویژه‌ای در ترکیه ارتباط دارد که این محافل اهداف امنیتی خاصی را دربارة ایران پیگری می‌کنند و بدین جهت ارتباط «هیئت» با ترکیه همواره برقرار است، یکی از اقدامات هیئت، «اعزام دانشجو به ترکیه» است. طبیعی است که در همة‌ کشورها پذیرش دانشجوی رایگان جز با تأیید دوایر ویژه اطلاعاتی ممکن نیست. جواد هیئت از چنان مقبولیتی نزد دستگاههای اطلاعاتی ـ امنیتی ترکیه برخوردار است که دانشجویانی که توسط وی به ترکیه معرفی می‌شوند، بدون طی کردن مراحل خاصی پذیرفته می‌شوند. این دانشجویان طی مدت حضور در ترکیه، از سوی مراکز اطلاعاتی ـ امنیتی به همکاری جلب می‌شوند و پس از بازگشت به ایران در نقش‌های متعدد و پوشش‌های مختلف در مراکز علمی و دانشگاهی، نشریات و... فعالیت‌های محوله را انجام می‌دهد. «جواد هیئت» از مهارت ویژه‌ای در هماهنگ ساختن خود با محیط‌ها و حکومت‌های مختلف برخوردار است. مثلاً وی طوری علیه رژیم پهلوی سخن می‌گوید، که مخاطبان بی‌اطلاع و سادة‌ وی تصور می‌کنند که وی در زمان شاه جزو مبارزان بوده، در حالی که «هیئت» از مهره‌های شناخته شده دربار پهلوی بوده است. درباری بودنِ جواد هیئت، میراثی است که از نیاکانش به وی رسیده است.

جواد هئیت که تحصیلاتی بجز پزشکی ندارد، خود را پرفسور فلسفه و اسلام شناسی و دکتر تورکولوژ! (تورکولوژ یعنی ترکی شناس- اصطلاحی که برای کار خود ساختند در زبان فرانسوی) معرفی کرده است در حالیکه تنها تخصص دانشگاهی او در طب است. او بعد از انقلاب اسلامی مجله وارلیق را به زبان‌های ترکی و فارسی منتشر نمود و در پوشش فعالیت ادبی، ده ها مطلب ضد علمی و غیر علمی تحت عنوان تورکولوژی و با هدف بسط نژاد پرستی و پوساندن اصالت و هویت در میان جوانان ایران در این مجله نوشت.

هیچ نظری موجود نیست: