‏نمایش پست‌ها با برچسب بی بی سی. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب بی بی سی. نمایش همه پست‌ها

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

وقتی بی بی سی برای مرزهای ایران رفراندوم برگزار میکند.



تلویزیون بی بی سی فارسی در یکی از برنامه های روزانه خود به نام  نوبت شما ،اقدام به طرح سوالی کرده است مبنی بر درست یا نادرست بود اسقلال کردستان.
در این برنامه همانند دیگر شگردهای موزیانه بی بی سی سوال به گونه ای طرح شده که خود طرح ادعا میکند و از سویی لبه تیز سوال را به سوی مرزهای ایران نشانه میگیرد، هرچند به ظاهر مسئله کردستان عراق وترکیه را نیز پیش میکشاند و با اضافه کردن این جمله "در پی درخواست تعدادی از بینندگان برنامه "نوبت شما" برای اختصاص یک برنامه به مسئله استقلال طلبی حداقل بخشی از کرده..." به شکل زیرکانه قصد برفرارازانتقادهای پیش رو را درد،اما پرسش اینجاست که آیا بی بی سی فارسی بجز کسانی که با زبا ن فارسی آشنایی دارند،مخاطب دیگری نیز دارد؟!
آیا بینندگان عراقی و ترکیه ای از شما خواسته اند که این موضوع را مطرح کنید؟!
و یا اینکه مسئله اصلی ایران است،و عراق وترکیه  بهانه ای برای آغاز یک شیطنت تازه بوده است.
این رسانه،در ادامه با طرح سوالی بی هیچ زمینه وجودی وتنها  در راستای ایجاد تنش از مخاطبان خود میپرسد که "فکر می کنید آیا تشکیل کشورها مبتنی بر "نژاد"، در دنیای امروز معنی دارد؟"
حال اینکه طرح چنین سوالی نه ربطی به مسئله امروز کردستان دارد، و اگر هم پیوندی را باید در این زمینه در نظر گرفت باید در آنسوی مرزهای ایران در ترکیه جستجو کرد؛در ایران هیچ حزب عمده و شاخصی از کردهای ایرانی ادعای جدایی طلبی نکرده اند و هرگاه این مسئله به میان امده است با صراحت پاسخ داده اند حال اینکه  بی بی سی کاسه داغ تر از آش شده است و  دایه عزیز تر از مادر.
کیست که نداند سیاست انگلستان،هیچگاه همسو با آرمانها واهداف مردم ونه دولتهای ایران نبوده وهرگاه در این چند صد سال اخیربر این مملکت آسیبی وارد شده است یک سوی قضیه پای بریتانیادر میان بوده است.